Thunderbird
-
Kliknij, aby powiększyć...
Jeśli w programie Thunderbird nie zostały wcześniej skonfigurowane żadne konta mailowe, to po uruchomieniu programu automatycznie pojawi się kreator konfiguracji nowego konta (jeśli kreator nie pojawi się automatycznie, przejdź do następnego kroku).
Należy wpisać imię i nazwisko (to będzie widoczne u odbiorców jako nadawca wiadomości), adres e-mail w postaci i.nazwisko@zasp.pl oraz swoje hasło do konta pocztowego, a następnie kliknąć Kontynuuj.
-
Kliknij, aby powiększyć...
Jeśli po uruchomieniu programu Thunderbird automatycznie nie pojawił się kreator tworzenia nowego konta, wciśnij krótko klawisz ALT na klawiaturze (w programie na górze pojawi się pasek menu), a następnie wybierz z menu opcję Narzędzia -> Konfiguracja kont.
-
Kliknij, aby powiększyć...
W otwartym oknie Konfiguracja kont kliknij po lewej stronie przycisk Czynności i wybierz Dodaj konfigurację konta pocztowego.
-
Kliknij, aby powiększyć...
Analogicznie do opisu w kroku 1, należy wpisać swoje imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło do konta pocztowego.
Jeżeli wszystkie dane zostaną poprawnie wprowadzone i komputer posiada dostęp do sieci Internet, pojawi się informacja Konfiguracja znaleziona u dostawcy usługi pocztowej oraz szczegóły tej konfiguracji. Wystarczy kliknąć przycisk Gotowe i dostęp do konta pocztowego w programie Thunderbird powinien funkcjonować prawidłowo.
-
Kliknij, aby powiększyć...
Aby dodać sygnaturkę (w formie pliku graficznego PNG) do ustawień konta pocztowego, należy najpierw przejść do Konfiguracji kont (instrukcja znajduje się w kroku 2), wybrać z menu po lewej stronie swoje konto pocztowe (najczęściej będzie to wpis postaci i.nazwisko@zasp.pl poprzedzony ikonką koperty), następnie zaznaczyć w głównym oknie opcję Używaj treści z pliku (tekstowego, HTML lub obrazu), klinąć Wybierz... i wskazać plik zawierający sygnaturkę
Outlook Express
-
Kliknij, aby powiêkszyæ...
Po uruchomieniu programu Outlook Express, z górnego paska nale¿y wybraæ menu Narzêdzia i pozycjê Konta.
-
Kliknij, aby powiêkszyæ...
W nowym okienku Konta internetowe nale¿y przej¶æ do zak³adki Poczta i klikn±æ Dodaj -> Poczta.
-
Kliknij, aby powiêkszyæ...
Zarówno serwer poczty przychodz±cej (POP3 lub IMAP) jak i serwer poczty wychodz±cej (SMTP) nazywa siê mail.zasp.pl.
-
Kliknij, aby powiêkszyæ...
Nazwa konta powinna mieæ postaæ i.nazwisko@zasp.pl, czyli dok³adnie tak± sam± jak adres email.
-
Kliknij, aby powiêkszyæ...
Po utworzeniu konta, ponownie w okienku Konta internetowe nale¿y zaznaczyæ nowo utworzone konto (najczê¶ciej bêdzie siê ono nazywa³o mail.zasp.pl) i klikn±æ przycisk W³a¶ciwo¶ci.
-
Kliknij, aby powiêkszyæ...
Nale¿y zaznaczyæ opcje bezpiecznego po³±czenia SSL zarówno dla poczty wychodz±cej jak i przychodz±cej. Porty dla poczty wychodz±cej i przychodz±cej powinny byæ ustawione odpowiednio na 25 oraz 995. UWAGA: U¿ytkownicy Neostrady TP s± niestety zmuszeni do zmiany portu dla poczty wychodz±cej na 587, w zwi±zku z blokad± portu 25 jak± wymy¶li³a Telekomunikacja Polska.